Sayfalar

19 Şubat 2010 Cuma

Köy Okullarını unutmayalım..

Genelde köy okulu deyince hep doğu güneydoğuki okullar aklımıza gelir. Bir yardım yapılacaksa ordaki okullara gönderirilir. Oysa o bölgeler dışındada eksikleri olan yardıma ihtiyaç duyan başka cocuklarımız da var. Ben Yozgat Sarıkaya da bir köy okuluna yardım göndermeyi  tercih ettim.
Okuldaki yokluklara rağmen başarı durumu gayet iyi. Geçen sene 30 çocuktan 23 ü anadolu öğretmen ve meslek liselerini kazanmış. O okuldaki ingilizce öğretmenini bir forum sayesinde tanıdım ve çok sevdim Forumda defalarca sesini duyurmaya çalıştı ama maalesef hediye çekilişi var denilince koşuşturan millet yardım lafını duyunca aynı hızda kaçışıyor sebebini anlayabilmiş değilim... Binlerce üyeden 2-3 tanesi sanırım duyabildi çağrısını...

Geçen ay bizde sürekli katılımcısı olduğum bir forumda bu okul için yardım etkinliği başlatacaktık. Öğretmen arkadaşımla yazıştık sayı aldık hatta hemen cevap yazsın diye de sıkıştırdım kaç kere.. Neyse sonra bir takım aksilikler oldu ve  bu forumda bu yardımı erteleme kararı aldık. Başka arkadaşım başka bir yardım etkinliği düzenledi vs..

Benim içim rahat edemedi. Ümitlendirip bırakmak istemedim. Maalesef  tek başıma her öğrencinin her ihtiyacını karşılayamam ama birinin resim defterini birinin boyasını birinin kalemini yollayabilirim diye düşündüm. İngilizce hikaye kitapları ve ingilizce-türkçe sözlük , türkçe çocuk klasikleri, kırtasiye malzemeleri, okula perde ve sıra örtüsü vb. ihtiyaçları varmış.
Okula yeni bina yapılmış görüntüsü iyi en azından çocuklar yıkık dökük sınıflarda ders yapmak durumunda değiller..


Oradaki cocuklar aslında eksikliklerinin tamamlanmasından çok, hatırlanmak derdindeler. Şimdiye kadar imkansızlarla bugune gelmişler yetinmeyi çok iyi öğrenmişler. Benim göndereceğim birkaç parça ile hayatları kurtulmayacak farkındayım belki bu sayede bir çocuğun içinde küçüçük bir ışık yanacak ve hayata daha sıkı asılacak. Belki bir çocuk gönderdiğim bir kitap sayesinde okuma alışkanlığını pekişterecek ümidim bu..

Kitaplara daha ağırlık vererek bir alışveriş listesi yapıp düştüm yollara. Bir bölümünü aldım bir bölümünü sipariş verdim gelecek. Şimdilik böyle oldu ama eylülde yeni dönem başlarken daha iyi hazırlanıp daha güzel ve cok sayıda hediye göndermek istiyorum.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızı okumaktan mutlu oluyorum Düşüncelerinizi lütfen benimle paylaşın

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...