Sayfalar

21 Ekim 2009 Çarşamba

Zencefilli Kurabiye



Zencefilli saplı Kurabiye

200 gr. margarin. yarim çay bardağı sıvıyağ,

1 su bardağı pudra şekeri,

1 kabartma tozu,

2 yumurta aldığı kadar un.

bir çay kaşığı zencefil. (tamamını zencefilli yapacaksanız 1 tatlı kasığı zencefil koyarsınız)

bonibon

çöp şiş.

YAPILIŞImalz.hepsini yoğurup tart hamuru gibi yağlı yumuşak bi hamur elde ediyoruz. ben hamurun yarısını ayırdım zencefil katıp biraz daha yoğurdum severseniz tarçında koyarsınız. zencefil portakal aroması gibi bir tat veriyor. fazla kaçarsa acımsı olabilir tadı. yarım parmak kalınlığında hamuru açıp şekilli kalıpla kesiyor ortasına 1 bonibon koyup yağlı kağıtlı tepsiye diziyoruz. önceden ısıtılmış 180 derece de 10-15 dk pişiriyoruz (hemen yanabilen bi hamur bennim fırınımla 10-12 dk.pişti) fırında çok kalırsa bonibonlar çatlıyor. piştikten sonra sıcakkenn çöp şişleri takıyoruz. soğuyunca sertleşir şişler girmez. bu ölçüden 45-50 civarı kurabiye çıkıyor. ben böyle bi hamur hazırlayıp yarısını zencefilli yapıyorum diğer hamura biraz daha şeker ve gıda boyası yada kakao ekleyince renkli kurabiye oluyor üstüne pudra şekeri yada gıda simi ekleyebilrsin1-2 gün önceden yapılırsada hemen bayatlamıyor. ben tarif ararken en cok buna dikkat ederim sapları taktıktan sonra jelatinle sarıp rafya ile süsleyebilirsin mesela doğumgününe gelen davetliler giderken yanlarına verebilirsiniz

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızı okumaktan mutlu oluyorum Düşüncelerinizi lütfen benimle paylaşın

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...