Sayfalar

6 Ağustos 2013 Salı

Antep Usulu  Peynirli İrmik Helvası


Cok severek yedigimiz bir helvadır. Yıllar önce Emine Beder'den ögrenmiştim sonra tarifi kaybetmişim gecenlerde  boya badana sırasında buldugumda cok sevindim.

Fıstık koymak istiyorsanız önce fıstıklar kavrulur ben koymuyoru . 2 bardak irmik agır ateste uzuuuun bir süre kavrulur, Rengi dönünce icine 1.5 bardak toz seker eklenerek kavurmaya devam edilir
Bu arada kavururken baska yerde 4 bardak su kaynatılır kavrulmus olan irmiğe kaynar su ilave edilir hafif bir karistırdıktan sonra hemen ocak kapatılır İrmik suyunu kendi kendine ceker ve demlenir. Suyu cekince daha sıcakken bir avuc ince dogranmıs kaşar, dil yada suda beklemiş antep peyniri (ben bu sefer suda beklettiğim çeçil peyniri kullandım) eklenerek peynirin erimesi icin iyice karıstırılır.
Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızı okumaktan mutlu oluyorum Düşüncelerinizi lütfen benimle paylaşın

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...